Dlaczego kupujemy coraz mniej komputerów?
Przez Admin Dnia 18 Wrz, 2012 O 05:33 PM | Kategorie ARTYKUŁY, POLECANE | Z 0 Komentarzami

U progu trzeciego kwartału 2012 roku zrewidowane zostały prognozy, dotyczące sprzedaży komputerów. Z najnowszych danych firmy IDC wynika, że w tym roku sprzedanych zostanie znacznie mniej komputerów stacjonarnych, notebooków i ultrabooków aniżeli przewidywano. Coraz większą popularnością cieszą się za to tablety.

Aktualny wzrost rynku sprzedaży komputerów wynosi 0,9 proc. Tak niskiej wartości nie notowano od czasu poprzedniej fali kryzysu, czyli od 2008 roku. Dla porównania, w 2011 roku odsetek ten wynosił 1,7 proc. Wszystkiemu winna jest powściągliwość w podejmowaniu decyzji o znacznych wydatkach, w związku z pogorszeniem koniunktury na świecie. Nie jest to jednak, zdaniem analityków i przedstawicieli branży, jedyny powód.

Analitycy IDC przewidują, że w tym roku łączna sprzedaż sprzętu komputerowego w skali świata wyniesie 367mln sztuk, przy czym znacznie wzrośnie jedynie sprzedaż sprzętu mobilnego, a w szczególności tabletów. . Łącznie zakupionych zostanie 241 mln sztuk przenośnego sprzętu. Jak pokazują globalne dane coraz mniej firm kupuje nowe komputery, natomiast klienci indywidualni sięgają dużo chętniej po smartfony i tablety.

„Kryzys, to ostatnio słowo-wytrych, którego używa się wszędzie. Wydatek, związany z zakupem nowego komputera, dla większości konsumentów jest znaczny. Coraz częściej decyzje zakupowe są głęboko przemyślane i poprzedzone dokładną analizą. Strach przed kryzysem, to jedno, ale ważnym czynnikiem są tutaj także nowości technologiczno – systemowe, na które wszyscy czekają, a których premiery się opóźniają. Mowa tu chociażby o odroczeniu wejścia na rynek systemu Windows 8. Podobnie opóźnia się wejście na rynek wielu zapowiadanych wcześniej urządzeń, m.in. wydajnych, przenośnych ultrabooków. Wielu konsumentów czeka na premiery. To prosty mechanizm – jeśli już wydajemy pieniądze, chcemy wydać je na najświeższy sprzęt, który zapewni nam możliwie najdłuższą jego aktualność i użytkowanie.” – mówi Szymon Winciorek, Business Development Manager, ASUS Polska. „W skali świata na sytuacji tej zyskują tablety, które utożsamiane są ze znacznie mniejszym wydatkiem. Dodatkowo, jako stosunkowa nowość na rynku, sprzedaż tych urządzeń wciąż stymulowana jest przez ciekawość i modę”. – dodaje.

 

Informacja Prasowa