Kit hitem? Czy hit kitem? Czyli jak (nie)robić z siebie naiwniaka
Przez marcin_owski Dnia 1 Sie, 2011 O 03:33 PM | Kategorie NOWOŚCI | Z 2 Komentarzami

Ostatnim czasem na facebook`u szaleje fala konkursów pt „bluza dla pierwszych [tu liczba] osób”. Może się wydawać konkurs jak każdy inny. Ludzie więc klikają „lubię to” podają w komentarzach swój rozmiar i… czekają. Gdy na mojej tablicy zaczynało przybywać więcej wpisów od znajomych, że polubili „bluzy” postanowiłem sprawdzić co to za hit. Jako, że czytanie nie idzie mi najgorzej postanowiłem rozpocząć lekturę tej akcji.

W szkole uczyli, czytaj ze zrozumieniem…

Opis początkowo nie budzi zastrzeżeń. Podaj w komentarzu rozmiar i jeśli będziesz się mieścił w zadanej liczbie zwycięzców, to otrzymasz bluzę typu „I love facebook”, „I love twitter” czy inne.  Więc pełni pośpiechu trzeba dodać komentarz, bo jeszcze nas ktoś uprzedzi. Ja natomiast zwróciłem uwagę na to, żeby rozwinąć opis do końca, a na końcu opisu da się zauważyć ciekawą rzecz. Rozwiązanie o tyle zaskakujące co i praktyczne dla organizatora całej akcji. Mianowicie bluzy zostaną rozprowadzone w formie zdjęć na stronie organizatora. Jak dla mnie jest to bardzo ciekawa opcja, pozwala ominąć szereg problemów min. kosztów wysyłki, której koszt byłby tak niebotyczny, że można by zorganizować całkiem fajną kampanię reklamową dla naszego portalu.

Nie wszystko musi być złe.

Ten przykład pokazuje, jak bardzo wykorzystywana jest naiwność ludzka, a także pośpiech. Dzisiaj jesteśmy tak osaczeni regulaminami, wszystkimi gwiazdkami i innymi zawiłościami, że większość po prostu nie czyta tego co akceptuje lub podpisuje. Jest to jeden z wielu przykładów, który został nagłośniony. Pamiętajcie jednak, że nie każdy konkurs ogłaszany na fanpage`u musi być tytułowym kitem. Zwracajcie jednak uwagę na opisy, w których dopatrzycie się czasem wielu ciekawych rzeczy. Wiele firm organizuje konkursy na portalach społecznościowych i są one prawdziwe. Pozwalają na odebranie wygranej nagrody w postaci czysto fizycznej, a nie tylko jako zdjęcie. Jeśli będziecie mieli również okazję natrafić kiedyś na konkurs organizowany przez redakcję Newskomp.pl to klikajcie śmiało :) Nagrody będą rzeczywiste w stu procentach.

  • Grzechu

    Masakra jacy ludzie są naiwni.
    Marcin_owski – spoko artykuł. Oby tak dalej 😉

  • Łukasz

    Dokładnie, coś mnie korciło, żeby się w to nie bawić 😀