Nierealna rozszerzona rzeczywistość
Przez Jarek Jackowski Dnia 9 Paź, 2012 O 07:59 PM | Kategorie NOWOŚCI, TECH | Z 0 Komentarzami

W trakcie konferencji GNSS 2012 zorganizowanej przez amerykański Instytut Nawigacji w Nashville, która została poświęcona zagadnieniom dotyczącym nawigacji satelitarnej, zaprezentowano także bardzo ciekawe wykorzystanie Unreal Engine. Na zamieszczonym w rozwinięciu materiale widać mężczyznę ubranego w 20 czujników 3-Space Sensor firmy Yost Engineering, którego ruchy są bezpośrednio przekazywane do komputera i „ożywiają” wirtualną postać.

Jeśli chodzi o koszt takiego urządzenia, to wynosi około 6000 dolarów, ale technologia motion capture w takim wydaniu naprawdę robi wrażenie. Dalej jest jeszcze ciekawiej – pamiętacie może rewolucyjną lecz zarzuconą technologię VR i specjalne hełmy z końca lat 90-tych? Jest duża szansa, że niebawem podobne rozwiązania wrócą do łask, bowiem przemysł rozrywkowy desperacko szuka czegoś nietuzinkowego…

Jednak Yost Engineering nie w głowie wchodzić na rynek gier, bowiem ambitnie mierzy w kierowanie pojazdami bezzałogowymi, edukację czy opiekę medyczną. W założeniu będzie to zabawka do pracy i nauki… ale to jeszcze się okaże. Wszak zwiedzanie muzeów albo obserwowanie okolicy z lotu ptaka, wcale nie wyklucza zaadaptowania tej technologii na potrzeby gier, prawda? Wystarczy tylko sypnąć groszem…