Nowa jakość w renderowaniu włosów dzięki AMD
Przez Jarek Jackowski Dnia 26 Lut, 2013 O 05:26 PM | Kategorie NOWOŚCI, TECH | Z 0 Komentarzami

AMD zaprezentowało swoja technologię mająca raz na zawsze rozwiązać problem małej realistyczności włosów w grach. Dzięki zastosowaniu Tress FX włosy nie będą już przypominały hełmów ani nie będą przenikały przez inne modele. Wirtualne włosy bohatera gry będą zmieniały swoje położenie przez ruch postaci, ale także dzięki podmuchom wiatru. 

image_full (42)

Animacja włosów to od zawsze wielki problem dla deweloperów. Takie drobiazgi jak przenikanie włosów i elementów ubioru bohatera skutecznie burzą immersję gry. AMD wyszło deweloperom na przeciw proponując własne rozwiązanie – Tress FX. Animacja włosów, ruchy na wietrze i w wodzie oraz przenikanie ich przez różne elementy powinno odejść w zapomnienie. Nowa technologia prezentuje si nad wyraz dobrze. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że znajdzie zastosowanie w konsolach nowej generacji. 

Przykład zastosowania nowej technologii AMD pokazano na przykładzie gry Tomb Raider. Obrazek znajdziecie powyżej  Po prawej znajdują się włosy „normalne”, tzn. stworzone za pomocą współczesnych środków, po prawej natomiast zobaczymy efekt pracy Tress FX.

Źródło: AMD Blog