Wywiad z regionalnym dyrektorem sprzedaży detalicznej w firmie Verbatim
Przez Admin Dnia 19 Sie, 2011 O 09:17 AM | Kategorie NOWOŚCI | Z 0 Komentarzami

Wywiad z Clivem Albertsem, regionalnym dyrektorem sprzedaży detalicznej w firmie Verbatim, odpowiedzialnym za region DACH* i Europę Wschodnią

1. Od początku tego roku jest Pan w firmie Verbatim regionalnym dyrektorem sprzedaży na terenie Europy Środkowej i Wschodniej.  Jakie są pierwsze odczucia?

Verbatim to firma z wieloletnią historią. Od 1969 r. odgrywa czołową rolę w rozwoju technologii przechowywania danych. Ponadto firma weszła w tym roku na rynek oświetlenia, prezentują wiele produktów z sektora oświetlenia LED i OLED. Jestem dumny, że odpowiadam za tak szeroki asortyment w całym regionie.

 

2. Jak postrzegał Pan markę Verbatim przed dołączeniem do firmy i czy Pana wrażenia uległy zmianie?

Zawsze postrzegałem Verbatim jako mocną markę. Moje odczucia zostały potwierdzone,a nawet umocnione. Verbatim posługując się hasłem „Technologia, której możesz zaufać”, składa obietnicę, której dotrzymuje – i której dotrzymywała przez ponad cztery ostatnie dziesięciolecia. Łączymy w tym celu staranne prace rozwojowe, najlepsze podzespoły i precyzyjne procesy produkcyjne. Uczciwie mówiąc, oferujemy klientom produkt klasy wyższej, w przystępnych cenach.

 

3. Jakie są Pana cele dla firmy w 2011 r.?

Chciałbym dalej rozwijać Verbatim jako mocną markę w segmencie pamięci masowych, zarówno na rynku konsumenckim, jak i B2B. Jest to moje zadanie realizowane w tym roku. Dodatkowo, częścią tego projektu jest pozycjonowanie naszych rozwiązań LED zarówno wśród odbiorców hurtowych, jak i detalicznych oraz zaistnienie wśród świadomości konsumentów.

 

4. Co stanowi o sile marki Verbatim?

Verbatim, będąc częścią Mitsubishi Chemical Corporation Group, korzysta ze znakomitego działu badań i rozwoju, opracowującego innowacje, które w znaczący sposób przyczyniły się do ewolucji rynku nośników pamięci masowej. Oferujemy najbardziej zróżnicowane, wysokiej jakości rozwiązania pamięci masowej z jednego źródła.

Mamy bardzo dużą gamę produktów, na którą składa się ponad 600 artykułów. Nasz centralny europejski magazyn w Duisburgu mieści do 30 tys. palet. W każdym momencie mamy na stanie ponad 100 milionów czystych płyt CD i 150 milionów płyt DVD, dzięki czemu możemy bardzo szybko obsłużyć największe zamówienia z dowolnego miejsca w Europie. Nasza gama produktów optycznych, na którą składa się 200 artykułów, jest największa na rynku. Mamy także zróżnicowaną ofertę zewnętrznych dysków twardych, gdzie dostępnych jest ponad
80 produktów.

To samo dotyczy segmentu oświetleniowego. Oferujemy lampy we wszystkich typowych kształtach, w tym klasyczne kształty żarówki lub świecy oraz reflektory. Produkty te zastępują bezpośrednio typowe lampy z żarnikiem, halogenowe i energooszczędne.

Wszystko to stanowi o sile marki Verbatim oraz daje gwarancję dalszego rozwoju.

 

5. Co odróżnia firmę Verbatim od jej konkurentów?

Jesteśmy mocnym partnerem, na którym mogą polegać dealerzy, mający dostęp do naszej szerokiej oferty. W miarę, jak zwiększamy udziały w rynku, stale rośnie popyt na markę Verbatim. Sklepy i sprzedawcy hurtowi mają prawo być wymagający odnośnie marek, które mają w swojej ofercie. Coraz częściej decydują się na jedną, silną markę. Mocna marka generuje wysoką sprzedaż i znaczące zyski. Rynek pamięci masowych oferuje wiele okazji wzrostowych, a Verbatim daje dealerom szansę, aby rośli razem z rynkiem.

Z kolei rynek oświetlenia to bardzo dobra okazja, aby sprzedawcy hurtowi i detaliczni zarabiali razem z Verbatimem. Od 2010 r. oferujemy innowacyjne i energooszczędne systemy LEDowe, dające światło o barwie praktycznie nieodróżnialnej od żarówek. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas badań rynkowych, dokładnie tego oczekują klienci. Nasze lampy dają się przyciemniać i nadal zachowują wymagany kolor światła, dzięki czemu użytkownik może regulować oświetleniem tak, aby stworzyć pożądaną atmosferę.

Mamy wysoce wykwalifikowany dział serwisowy, który świadczy wsparcie dla klientów z całej Europy w lokalnym języku. Wysoki priorytet nadaliśmy opakowaniom produktów, aby ułatwić dokonanie wyboru. Dla każdego standardu stosujemy łatwo zrozumiałą terminologię, opis pojemności, a do tego staranny projekt symbolizujący tę terminologię.

 

6. W jaki sposób firma radzi sobie ze zmieniającym się zachowaniem konsumentów, szybkim tempem innowacji i zmianami w branży IT bez ryzyka, że złamana zostanie obietnica marki Verbatim? Gdzie Pana zdaniem Verbatim będzie w ciągu kilku najbliższych lat?

Idziemy w górę, chcemy budować markę na bazie naszych dotychczasowych wartości. W ramach marki Verbatim tworzymy wiele innowacji. Mamy także na uwadze zachowania konsumentów, co pomaga nam wprowadzać na rynek produkty naprawdę innowacyjne. Utrzymanie harmonii między centralną organizacją technologiczną a nastawioną na konsumentów organizacją marketingową zawsze pozostaje jednak wyzwaniem. W rezultacie oczekiwania względem warstwy kreatywnej i merytorycznej są w branży IT bardzo wysokie, co pozostaje sporym problemem, czego dowodem słabe wyniki wielu kampanii reklamowych w segmencie IT.

Większość komunikatów w branży jest złożonych, wymaga zarówno wyjaśnienia, jak i klarowności, aby przyciągnąć uwagę klientów. W idealnej sytuacji, komunikacja marki w segmencie IT byłaby zarówno kreatywna, jak i merytoryczna. To powiedziawszy, uważam, że kreatywność jest środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. Najważniejsi zawsze są konsumenci. Reklama i komunikacja marki powinny zawsze nawiązywać do odpowiednich produktów i korzyści oferowanych konkretnym, docelowym segmentom klientów. Marka powinna spełniać potrzeby klientów. W przypadku Verbatima, mamy najwyższej klasy produkt, będący efektem rygorystycznych procesów produkcyjnych i kontroli jakości. Obietnica marki Verbatim, jak już wspomniałem, to hasło „technologia, której możesz zaufać”. Pomagamy ludziom i firmom, funkcjonującym w coraz bardziej mobilnym świecie, przechowywać informacje w bezpieczny sposób i w uczciwej cenie. Esencją tego podejścia jest słowo „pomoc”. Verbatim zapewnia technologię, która pomaga sprawić, że relacje między ludźmi, ludźmi a rzeczami i ludźmi a ideami stają się niezawodne, przyjemne i bogate.

 

* DACH – Niemcy, Austria, Szwajcaria